Vissza ide: Aktuális >>


Együnk káposztát

Miért jó a káposzta?

Nagyon szeretem a savanyúkáposztát, viszont kezdek kifogyni a káposztás receptekből, ezért kerestem ma néhány egyszerűt. Ha időhiányban szenvedtek és gyorsan szeretnétek valami egészségeset, akkor próbáljátok ki. Hogy miért?

Mert a káposztának magas a vitamin és rost tartalma, a kalória viszont kevés benne. Kiváló fogyókúrás étel, mert a magas rosttartalma miatt jótékonyan hat az emésztésre. Tartalmaz C és B vitaminokat, valamint káliumot, foszfort, magnéziumot, nátriumot és vasat.

Bélrendszerünk működésére hasonlóan jótékony hatással van a savanyú káposztában található tejsav is, mely a káposzta érlelése során keletkezik. A tejsavbaktériumok száma a savanyú káposztában jóval magasabb, mint a joghurtban, így ha bélflóránk helyreállítására van szükség - például egy antibiotikumkúra vagy fertőzés miatt -, bátran fogyasszunk belőle.

Itt egy ötletes, nagyon egyszerű recept.
Hozzávalók
• 30-40 dkg savanyúkáposzta
• 1-2 fej lilahagyma, ízlés szerint
• 4-5 evőkanál bármilyen hidegen sajtolt olaj
Elkészítés
A savanyúkáposztát apróra, a lilahagymát kockákra vágom. Beleteszem egy tálba, jól összeforgatom. Locsolok rá olajat. Az olajon van a lényeg, mert elveszi a káposzta durva, savanyú ízét, és így egy kellemes, harmonikus zamatú salátát kapunk. Köretként, vagy piritóssal nagyon finom.

Tápanyagtartalom egy adagban
• - Energia: 232.00 kcal (971 kJ)
• - Fehérje: 3.00 g
• - Zsír: 18.00 g
• - Szénhidrát: 12.00 g
• - Koleszterin: 0.00 mg
• - Rost: 7.00 g
• - C-vitamin: 40.00 mg
• - Kalcium: 135.00 mg
• - Vas: 1.00 mg
• - Nátrium: 892.00 mg


Aktuális

Magamról

A tornáról

Speciális tornák

A stúdióról

Árak

Órarend

Képgaléria

Elérhetőségek